Blender

Blender fırça ile eskimiş merdiven modelleme

Article_Page4-1

Blender fırça ile eskimiş merdiven modelleme

Blender fırçaları ile basit bir küp üzerinden oluşturulmuş merdiveni şekillendirme ve doku ekleme.


Blender’ı çalıştırın, karşınıza çıkan kullanıcı arayüzünüz aşağıdaki gibidir. Bu arayüzde sizi sınırlayacak olan tek şey zihniniz olacaktır. Orada istediğiniz her şeyi yapabilirsiniz. Blender’daki varsayılan nesne, ekranda görüntülediğiniz bu küptür. Bu, 3B merdivenimizi ve gelecekteki projelerimizi oluşturacağımız yapı taşıdır.

Adım 1: Modelleme ekranınızı ayarlama


  • İlk projemiz için varsayılan sahnemiz ile yola devam edeceğiz.
  • İlk olarak küpünüzü seçin.
  • Küpünüzü merdivene dönüştürebilmek için ölçeklendirmeniz gerekir. Blender ölçeklendirme ayarlarına “N” tuşuna basarak ulaşabilirsiniz.
  • Küpünüzün ölçekleri ile oynayarak, çalışmaya devam edebilirsiniz

  • Blender içerisinde fırçaları istediğiniz gibi manipüle edebilirsiniz. Herhangi bir görsel oluşturma programı üzerinde oluşturduğunuz herhangi bir şekli fırça olarak tanımlayabilir ve Blender’da kullanabilirsiniz.
  • Kopyalarınızı oluşturduktan sonra modelinize daha fazla yüzey kazandırmak için “Remesh” değiştiricisini eklemeniz gerekiyor.
  • Değiştiricileri onayladıktan sonra, UV haritasını açmanız gerekiyor. Bu konu üzerinde UV haritalarına yer verilmeyeceği için buradaki kurs videosundan UV açma ile ilgili bilgileri edinebilirsiniz.

Adım 2: Array değiştiricisi

  • Ölçeklendirdiğiniz küpü artık merdiven halinde görebilmek için çoğaltmanız gerekiyor. Blender içerisinde “array” değiştiricisini kullanarak, oluşturduğunuz modeliniz üzerinde istediğiniz her yönde bir çok kopya oluşturabilirsiniz

Adım 3 : Fırçalama

  • İndirdiğiniz fırçaları (İndirmek için ekleri kontrol edin) blender içerisine aktardıktan sonra istediğiniz fırçayı kullanarak merdiveninize şekil verebilirsiniz.

Ekler: Fırça seti linki: Blend Swap 

Düşünceni burada bırak